woensdag 16 mei 2012

Pollo con Coca Cola.


Ik heb vandaag iets interessants ontdekt op facebook; Pollo con Coca Cola.

Nu ben ik erg nieuwsgierig naar hoe dit smaakt dus ik heb een recept opgezocht en binnenkort ga ik dit is proberen.
Natuurlijk zal ik dan verslag doen en een paar foto's bijvoegen.


Pollo con Coca Cola.*
1 kg Drumsticks
200g bruine Suiker
handje grof Zeezout
4 el scherpe Mosterd
8 el Ketchup
2 blikjes Coca-Cola (geen light versie..)

Verwarm de oven voor op 175ºC. 
Kook de drumsticks 30 minuten in ruim water.
Giet af,  dep de drumsticks droog en leg in de braadslee. 
Bewaar eventueel het kookvocht als basis voor een heerlijke kippensoep.

Bestrooi het geheel met de bruine suiker en het zeezout. 
Roer de mosterd en ketchup los met een scheut Cola en giet over de drumsticks. 
Voeg de rest van de Cola toe tot dat de drumsticks bijna onderstaan en zet de braadslee in de oven voor ongeveer 45 minuten, tot de saus is ingedikt. 

Serveer met gebakken (zoete) aardappel en coleslaw.

*bron: http://kook.rubriek.nl/eten&drinken/kitsch_in_de_keuken.php

Geen opmerkingen:

Een reactie posten